top of page

מאפים אישיים חלומיים

תגידו, נראה לכם שיש דבר כזה פרס ישראל על מאפים בריאים שמאלתרים עם מה שיש (ואין)? אם כן אז זרקו עליי מילה טובה לוועדה ואם אין אז... אוף!

המאפים האלה הם בערך הדבר המגניב ביקום כולו, אפשר להכין אותם במיליון טעמים, עם תוספות שונות, עם או בלי גלוטן, הם יכולים להשתלב כתוספת מרשימה בארוחת חג או לככב בארוחת הערב היומית שלכם, הם טעימים, חמודים ויש שמועה (שאני הפצתי כרגע) שהם יביאו לי את פרס ישראל! באמת! (שלא :) )

ואם כבבר אנחנו בענייני פרסים, אז באוגוסט שטפתי 5000 כלים, הכנתי טריליון מאכלים ובקיצור- לא יצאתי מהמטבח וסוף סוף זה מוכן- אוסף מתכוני הילדים הבריא שלי ואני סופר גאה בו, תוכלו להציץ עליו ממש פה

תפסיקי לקשקש ותביאי לי מאפה כבר!

דבר ראשון- ראש פתוח! המאפה הזה מאוד קל ומהיר, אבל... אנחנו מכינים את ה-"גבינה" בשבילו בעצמנו, עכשיו- באמת, זה ק-ל! ומהיר וברגע שתנסו תראו שתתמכרו, אז אל תתנו לזה להפריד ביניכם לבין המאפה החמדמד הזה.

יש כמה מצרכים בסיסיים שהם חובה ואת התוספות אפשר לגוון עם מה שאוהבים ומה שיש וככה כל פעם נקבל מאפה אחר שזה שווה ביותר!

מצרכים:

2 בצלים קצוצים ומוקפצים עד הזהבה בכפית שמן זית- אפשר סגולים או רגילים.

כוס קמח שיבולת שועל עבה (פשוט לטחון שיבולת שועל בבלנדר לאבקה)- לגרסה ללא גלוטן ניתן להשתמש בשיבולת ללא גלוטן או בכוס קמח אורז.

חצי כוס קמח מלא- לגרסה ללא גלוטן ניתן להחליף לקמח עדשים כתומות/ טף/ כוסמת.

400 גרם תוספות- הנה כמה אופציות מעולות- פטריות/ תחתיות ארטישוק מבושל קצוץ/ מנגולד או תרד חלוט וסחוט/ תירס/ מיקס ירקות קצוצים- גזר, קישוא, עגבניות שרי חתוכות לרבעים או פרוסות.

תבלינים- כפית מלח, כף אורגנו- אפשר לגוון ולשנות את התבלינים.

גבינת סויה-קשיו ירוקה- אני ממש ממליצה לא לפחד ולהכין בעצמכם! זה לוקח 5 דקות וזה מהמם וטעים בצורה בלתי רגילה! אני חובבת מתכונים פשוטים וקלים ואם אני אומרת שקטן עליכם- אז זה זה :)

מצרכים להכנת גבינת הסויה-

ליטר חלב סויה- זה לא יעבוד עם חלב צמחי אחר. ** אני ממליצה על חלב סויה ללא סוכר וללא תוספות.

שתי כפות חומץ (ממליצה על חומץ תפוחים) / מיץ מלימון וחצי.

רבע כוס קשיו טבעי ללא קלייה.

שן שום אחת.

כפית מלח.

חופן שמיר טרי.

רבע כוס מים.

מיץ מלימון שלם.

הכנה-

ראשית נתחיל בהכנת גבינת הסויה ובשביל לסייע לכם במלאכה- הכנתי לכם סרטון הדרכה-

הרתיחו על הגז ליטר חלב סויה עד שרותח (כ-5-7 דקות), רק לאחר שרותח הוסיפו כף חומץ וערבב, המשיכו לבשל את החלב, מהר מאוד יתחילו להיווצר מעין גושים אך הנוזל עדיין יהיה לבן, הרתיחו עוד 2-3 דקות ואז הוסיפו כף חומץ נוספת, הנוזל יתחיל להיפרד מהמוצקים ויישאר לנו נוזל שקוף לחלוטין ומוצקים לבנים, ** אם זה לא קורה הוסיפו עוד כף עד 2 כפות חומץ.

כבו את האש וסננו את הנוזל, אני מסננת על בד טטרה שמונח על גבי מסננת, אבל אפשר רק מסננת.

העבירו לבלנדר את המוצקים יחד עם שאר הרכיבים- קשיו, שום, מלח, לימון, מים, שמיר וטחנו למרקם חלק.

יופי! עכשיו הגבינה מוכנה, תודו שהיא מהממת! ומפה- זה רק לערבב, כמו שאני אוהבת :)

ערבבו בקערה את הקמחים- השיבולת והקמח המלא יחד עם התבלינים שבחרתם, הוסיפו את הגבינה הירוקה וערבבו היטב, עכשיו זה הזמן להוסיף את הבצל המוזהב שלנו והתוספות שבחרתם (400 גרם סה"כ- בערך 2 כוסות תוספות) ולערבב היטב.

וקלטו את ההשקעה-יש גם סרטון להכנת המאפה!

אני מאוד אוהבת מאפים אישיים אז אופה בתבנית מאפניס, אבל אם בא לכם משהו חגיגי יותר- אפו בתבנית עגולה- 26, דחסו בעזרת ידיים רטובות את התערובת לתוך התבנית, אפו בתנור 180 מעלות כחצי שעה, ייתכן שבתבנית עגולה ייקח קצת יותר זמן.

יוצאים סה"כ כ-15 מאפים אישיים מהממים וטעימים!

השנה אני מארחת אצלי את ארוחת החג ולגמרי מתכננת שגם החמודים האלה יהיו שם, אם בא לכם להציץ מה עוד אני מכינה- בואו לעקוב אחרי גם באינסטוש- שם אני משתפת במאחורי הקלעים :)

שנה טובה, בריאה ומהממת לכולנו!

88.png
78.png
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon

עושה חיים בריאים גם ב-

עיצוב ללא שם (1).png
bottom of page